Narrowcasting gebruiken binnen uw bedrijf

Narrrowcasting is het tonen van beelden op schermen die binnen een gesloten locatie hangen. U kunt dan bijvoorbeeld denken aan beeldschermen die in een winkelpand hangen en alleen door het winkelende publiek in het pand te zien zijn.

Doordat u precies weet welk publiek de uitgezonden beelden te zien krijgt, kan je de boodschap die u hiermee over probeert te brengen speciaal op hen richten. Narrowcasting kan hierdoor een grote meerwaarde bieden als marketingmiddel voor een winkel die aan consumenten probeert te verkopen. Echter ook als u in een andere bedrijfstak werkzaam bent kunt u narrowcasting binnen uw bedrijf gebruiken en hier een voordeel uithalen.

Belangrijke bedrijfsinformatie bekendmaken

narrowcasting salesZelfs als u niet direct producten of services aan consumenten verkoopt die bij uw bedrijf over de vloer komen, kunt u voordeel uit narrowcasting halen. Op de beeldschermen die binnen het bedrijfspand komen te hangen worden dan geen marketingboodschappen uitgezonden, bekijk het bij Thisplays2 de leverancier voor narrowcasting.

In plaats daarvan kunt u via het netwerk belangrijke bedrijfsinformatie bekendmaken aan uw werknemers. Zeker binnen grote bedrijven is het belangrijk dat werknemers op de hoogte blijven van allerlei informatie. Zo moeten zij bijvoorbeeld weten dat het einde van de maand in zicht is en de verkoopcijfers achterblijven op de planning.

Door middel van narrowcasting kan u deze informatie op een manier bekendmaken dat het sales team hierdoor geïnspireerd raakt om nog een extra tandje bij te zetten.

Als een intercom die altijd aanstaat

Binnen een bedrijf zijn er diverse manieren waarop een boodschap aan de werknemers doorgespeeld kan worden. Zo kunt u bijvoorbeeld een email versturen met het hele team in de CC.

Op die manier zal echter niet iedereen de boodschap op hetzelfde tijdstip lezen. Als het dringend is dan is dit om deze reden niet de beste optie. Een andere optie is om de boodschap om te roepen door het bedrijf via een intercom.

Dit is een ouderwetse maar effectieve manier om informatie tegelijkertijd aan een grote groep bekend te maken. Als iemand op dat moment echter niet direct hoort wat er gezegd wordt is dit een probleem. Narrowcasting is een betere oplossing.

U kunt dit zien als een intercom die altijd aanstaat. Wanneer iemand langs een beeldscherm loopt zal men hier automatische een blik op werpen.